Kwantum verlichting verpakkingslijn, 2016

Gold Pentaward 2017

Het assortiment verlichting is voornamelijk verpakt in dichte dozen. Op deze verpakking echter geen modieuze sfeerfoto’s, maar een eerlijk beeld van wat er in de doos zit. De grafische belijning geeft de lichtstraal van de lamp weer.

Office Factory nietjes verpakkingslijn, 2016

Gold Pentaward 2017

Office Factory is een nieuwe speler in de markt voor kantoor benodigdheden. Office Factory wil zich onderscheiden van alle andere merken en dat ze daarom voor Studio Kluif kiezen is geen toeval. Met deze prikkelende samenwerking doorbreken we de saaiheid van de verpakkingen van kantoorartikelen. De eerste verpakkings-designs zijn inmiddels klaar en er zullen er nog vele volgen. Werken op kantoor wordt zo een stuk leuker!

Office Factory elastieken verpakkingslijn, 2016

Bronze Pentaward 2017

Office Factory is een nieuwe speler in de markt voor kantoor benodigdheden. Office Factory wil zich onderscheiden van alle andere merken en dat ze daarom voor Studio Kluif kiezen is geen toeval. Met deze prikkelende samenwerking doorbreken we de saaiheid van de verpakkingen van kantoorartikelen. De eerste verpakkings-designs zijn inmiddels klaar en er zullen er nog vele volgen. Werken op kantoor wordt zo een stuk leuker!

Intratuin vijverpompen verpakkingslijn, 2016

Gold Pentaward 2017

Vijverpompen zijn niet de meest elegante producten. Omdat deze producten verpakt zijn in gesloten dozen, is het helaas verplicht om een foto van het product zelf te tonen. In plaats van een packshot ergens in de ruimte te plaatsen, is het product het belangrijkste podium voor een aantal poëtische verhalen.

Pet Stuff verpakkingslijn, 2016

Silver Pentaward 2017

Pet Stuff dierbenodigdheden verpakkingslijn

Jheronimus Bosch 500

Communicatieprijs Brabant

Het nationaal evenement Jheronimus Bosch 500 is 2x genomineerd tijdens de jurering van de communicatieprijs Brabant. Voor de communicatieprijs Brabant worden inzendingen, welke zijn verdeeld in 8 categorieën, beoordeeld en gekozen door een vakjury. Uit elke categorie kiest de ledenjury "De Bonk" voor het merk van het jaar en voor de maker(s) van het jaar. Voor Jheronimus Bosch 500 was Studio Kluif de afgelopen 8 jaar, in nauwe samenwerking met stichting Jheronimus Bosch 500 en andere partners, verantwoordelijk voor de strategie, vormgeving en algehele communicatie van dit meerjarige nationale evenement. Studio Kluif is genomineerd binnen de categorie marketingcommunicatie/reclame.

Jheronimus zeep verpakkingslijn, 2016

Nomination Pentawards 2016

De Tuin der Lusten is het meest gewaardeerde werk van Jheronimus Bosch. Geïnspireerd door het linker- en middenpaneel van dit drieluik, de viering van het leven en de natuur, ontwikkelde Kluif een zeepcollectie. Het beleven van het werk van Jheronimus is nu niet meer beperkt tot kijken alleen.

Wall+ verpakkingslijn, 2015

Silver Pentaward 2016

Wall+ is een duidelijke en eenvoudige verpakkingslijn voor huisdecoratie verf voor de jonge en moderne consument. De verf wordt verpakt in blikken. Elke kleur heeft zijn eigen nummer. De afgeronde typografie refereert aan het product: verf. Elk blik heeft een eigen kleur, de kleur van de verf. Elk blikje heeft zijn eigen drup van de verf. Deze kleine grafische illustratie maakt de verpakkingslijn uniek!

Korea, our stories; nation brand 2015

IDC Eeum Design Connects Award
Silver Pentaward 2016

In celebration of the new South-Korean government identity system, the Ministry of Culture, Sport & Tourism has decided to sponsor a special exhibition for the public. 50 design companies from all over the world are invited to design 2 works. One that reflects the ideal graphic representation of their national government identities and one that reflects their graphic interpretation of Korea. Michel de Boer of MdB Associates in the Netherlands & Wang Studio in Shanghai, responsible for curating 4 European design agencies, asked Studio Kluif to represent their country. Studio Kluif approached this assignment from a totally different angle one might expect from an identity project. They decided to make a packaging design for both nations resulting in two oversized boxes. The design consist of a typical contents design in the form of an infographic, a strong branding symbol, a poem that signifies the nation’s soul and, on the top of the box, the motto of each country. The collective works were displayed on August 15th during the 70th anniversary of the Korean Independence Day. For the 2015 IDC Eeum Design Connects event in Gwangju a special international jury was formed to select three outstanding designs out of the fifty submissions. Studio Kluif was chosen as one of these three winners. At the invitation of the Korean Ministry the founders of Studio Kluif, Paul Roeters and Jeroen Hoedjes, will accept this prize during the opening of the IDC Eeum Design Connects 2015.

Jheronimus, handgemaakte chocolade, Van der Burgh, 2014

Gold Pentaward 2015

The jHEROnimus handmade chocolate is produced by the well-known 'Van der Burgh Chocolaad' company. The packaging is inspired by the work of Jheronimus Bosch. Graphic patterns and details of his paintings are combined resulting in a contemporary product line. An ode to our hero: jHEROnimus!