Intratuin

Bijna iedereen in Nederland kent Intratuin, 97 procent om precies te zijn. Met een marktaandeel van 30 procent binnen de tuincentra en 9 procent in de hele tuinbranche mag Intratuin zich in Nederland marktleider noemen. In 58 vestigingen, waarvan 5 in België, worden zo'n 80.000 verschillende artikelen verkocht. Een groot deel van deze producten behoren tot Intratuins Private Label. Oorspronkelijk bestond dit assortiment alleen uit tuinartikelen, maar inmiddels is de collectie uitgebreid met o.a. binnen- en buitenplanten, tuinmeubelen, woondecoraties, diervoeders en grondproducten. Naast het ontwerpen van diverse verpakkingslijnen voor het Private Label, is Studio Kluif ook verantwoordelijk voor de "in store" communicatie.

Intratuin

vijverpompen en -filters verpakkingslijn, 2017

Vijverpompen zijn niet de meest elegante producten. Omdat deze producten verpakt zijn in gesloten dozen, is het helaas verplicht om een foto van het product zelf te tonen. In plaats van een packshot ergens in de ruimte te plaatsen, is het product het belangrijkste podium voor een aantal poëtische verhalen.

Silver Pentaward 2014

Intratuin

snoeigereedschappen verpakkingslijn, 2014

Intratuin

meststoffen verpakkingslijn, 2014

Intratuin

tuingereedschap verpakkingslijn, 2012

Gold Pentawards 2012

Intratuin

potgrond verpakkingen, 2012

Intratuin biedt een breed assortiment pot- en tuingrond. Onderverdeeld in biologisch, basis, sfeer en premium. Studio Kluif was verantwoordelijk voor al deze lijnen. Ontworpen vanuit een duidelijke basis, maar ieder met een eigen, herkenbaar gezicht. Bij de basis-verpakking speelt het product de hoofdrol. De slim verwerkte, heldere typografie zorgt ervoor dat in één oogopslag zichtbaar is wat het product is en waar het voor dient.

Intratuin

ambachtelijk gereedschap label, 2012

Intratuin

kruidenstekers, 2012

Intratuin

premium potgrond verpakkingen, 2012